Hjelp og kundeservice
Salg

Kunden har ikke mottatt fakturaen


Sier kunden din at de ikke har fått noen faktura fra deg? I denne hjelpeartikkelen går vi gjennom noen mulige årsaker og hvordan du løser dem.

Sjekk at fakturaen har blitt sendt

Gå inn på fakturaen du vil sjekke, og se under “Fakturautesendelser” om fakturaen har blitt sendt. Hvis du ser et grønt “check-mark” her, betyr det at den har bitt sendt riktig. Da har du “bevis” på at den faktisk ble sendt.

Når du kan se at den har blitt sendt fra systemet, ligger feilen sannsynligvis på kunden din sin side. Klikk på “Send en kopi” og send fakturaen på nytt til kunden din.

Be kunden din sjekke søppelpost eller spamfilteret sitt

Dette gjelder kun hvis du sendte fakturaen via e-post. Noen e-postleverandører har veldig strenge filter, som kan skape trøbbel og føre til at e-post som ikke er spam likevel blir filtrert bort. Be kunden din sikre at de kan motta e-poster fra regnskapssystemet ved å legge oss inn som godkjent/trygg avsender. Kontakt oss i chatten for hjelp til å finne ut av hvilken e-postadresse de må kunne motta e-poster fra.

Vær sikker på at du har sendt til riktig e-post eller telefonnummer

Gå inn på fakturaen og se om kunden som ligger inne har registrert riktig e-postadresse eller telefonnummer (Vipps). Hvis du ser det er feil, send fakturaen på nytt til riktig e-postadresse eller telefonnummer (Vipps).

Fakturaen har feilet på utsendelsen

Hvis du inne på fakturaen ser at fakturautsendelsen har feilet (rødt eller gult kryss), chat med oss ved å klikke på ikonet nede i høyre hjørne. Vi hjelper deg gjerne med å finne ut av hva som har gått galt.