Du må rapportere inn permisjon hvis en ansatt har hel eller delvis permisjon fra arbeidsforholdet i 14 dager eller mer. Dette gjelder både lønnet og ulønnet permisjon og sammehengende og ikke sammenhengende permisjon.
Du legger til permisjon på den ansatte ved å gå til “Lønn” > “Ansatte” i hovedmenyen. Klikk deg inn på den ansatte som skal ut i permisjon, bla ned og velg “Legg til permisjon/permittering”. Legg inn her når permisjonen starter, når den slutter, type permisjon og prosent borte fra jobben. Dette må legges inn slik at det blir rapportert inn med neste a-melding.
Ler gjerne mer om permisjon på hjemmesidene til Skatteetaten
Permisjon med foreldrepenger: Gjelder fødselspermisjon og foreldrepermisjon med foreldrepenger (begge foreldre). Den ansatte får foreldrepenger fra NAV.
Permisjon ved militærtjeneste: Den ansatte får permisjon ved pliktig eller frivillig militærtjeneste.
Utdanningspermisjon: Ansatte får lønnet eller ulønnet permisjon ved utdanning.
Velferdspermisjon: Alle andre permisjonstyper som de andre permisjonstypene beskrevet ovenfor ikke dekker (både lønnet og ulønnet).
Vi har en egen hjelpeartikkel på permitteringer her.
Relaterte artikler